måndag 7 mars 2016

Motivation?

Har ju sagt det förr,men nu är jag verkligen omotiverad,riktigt på sant. Främst gällande skolan just nu (och NEJ,jag tänker inte hoppa av). Orsaken är hur hela utbildningen är uppbyggd,och saker som nu har skett. 
Det är enligt mig alldeles för slappt,för fritt. Visst,en vuxenutbildning SKA vara fritt,lite upp till en själv.  Men när det blir för slappt och fritt slutar åtminstone jag att fungera. Jag behöver schema,en plan på vad jag ska göra,och när. Nu finns det ingen som helst info om något. Ingen vet något om något kan man väl säga. 
Vi fick veta att vår lärare slutar sista Mars. Och ännu har vi ingen ersättare,vad vi vet
Närstudier har vi nu haft 2 veckor,detta är sista veckan,sen lär jag vara ledig ända till JUNI!! Förutom en kurs,som går in i April. Motiverande eller hur? 
Praktik fick jag så mycket till godo,så hade inte tänkt ta någon praktik nu i vår,förutom den jag kommer göra vid skolan i Juni och Augusti. 
Vi ska också plocka in lite ämnen från de andra linjerna (vi är uppdelade i 3 olika linjer),men vi har inte fått någon info om vad de har och när. 

Jag blir galen.. Med denna fart kommer jag vara klar typ år 2038 eller något. Enligt planen ska jag vara färdig om ca. 1 år,men det ser riktigt dåligt ut. Stöd för mina studier får jag i 2 år,inte mera. Fast utbildningen kan vara så länge som 2½ år. 

Ähh,det ordnar sig alltid på något vis,det vet jag ju,men ändå känns det lite hopplöst och "jag kommer inte klara dethär" just nu.

Anyway. Var i skolan idag,och hade lite teori om planteringar. Fick också göra 2 olika arrangemang. 1 med succulenter och/eller kaktusar,och ett vår eller påskarrangemang. Blev väl inte sådär riktigt super. 

Imorgon startar en kurs,"Starta-eget",som vi har ca. 1 månad framåt. 



Ett annat irritationsobjekt äro..såklart mina händer,eller främst min högerhand! Igår var den extra besvärlig,och jag fick kyla den under vattenkranen. 


Hoppas er Måndag har varit bättre! 

Adjö. 

Inga kommentarer: