tisdag 22 mars 2016

U mad?

Jag är arg. Rent ut sagt så förbannat förbannad så jag knappt finner ord! KAN något skita sig mer nu?!
Problemet äro skolan. En skola som tydligen tycker att vi på trädgårdslinjerna inte behöver lärare. 

Som skrivet så slutar "min" lärare i slutet av denna månad,ingen ersättare ännu,än mindre någon jävla INFO om något. 

Igår fick vi reda på att en lärare (enligt min åsikt den bästa,den som verkligen vill lära ut,och verkligen brinner för sitt yrke!) fått sparken. 
Där jag skulle ha min praktik i sommar,alltså vid skolan,det tycks helt falla bort. Inga planteringar,odlingar,försäljning. NOTHING.
Jag skulle ju ha mitt examenstillfälle där också. Frågan är nu,var i hela fridens namn ska jag hitta en praktikplats där jag skulle få allt på en gång,som jag ska ha?! Nej,finns inget sånt place här,får nog kombinera med massa olika ställen isåfall.

Nu har vi då en enda stackars lärare kvar,som ska hålla reda på alla studerande och alla individuella planer!! 
Har man sunt förnuft så inser man ju att det är ohållbart.

Det jag misstänker är ju att de kommer avsluta utbildningen helt och hållet. But why,oh why anta nya elever då?! 

Nu kan det väl inte bli värre ändå?! Blir det det,så hoppar jag av,var så säker. 

Mår så himla dåligt av all inre stress,alla tankar,osäkerheten. Säkert därför jag har feber every single evening. Helt handlingsförlamad. 


Inga kommentarer: