tisdag 21 februari 2012

En snyfthistoria

Nu trodde ni säkert att det skulle komma någon maffig snyfthistoria om mitt liv,men nepps. En film handlar det om,som jag kollade igår.
En film som jag på riktigt grät till. Haha,lipade som ett litet barn :P Spoilervarning :

Den handlade om en hund,Hachi som blir hittad av en man på tågstationen.. Han tar hem hunden,söker efter ägare osv.. Men hittar ingen,så hunden får stanna hos honom.
De blir såklart bästa vänner,och Hachi följer husse vart han än går,tillochmed till tågstationen där han sitter och väntar tills husse kommer hem igen med tåget.
Nåväl,en dag kommer inte husse hem,utan han drabbas av hjärtinfarkt(?) på jobbet.
Hachi sitter troget och väntar.. i 9-10 ÅR.

sorgligt tycker jag. Och ännu värre blev det ju när historien visar sig vara sann! Finns tillochmed en staty av hunden.
Och ja,filmen heter då Hachiko-A dog's story.

Riktiga Hachiko

Statyn

Film-Hachiko




Skulle kunna se den igen faktiskt..

Nog om den.. Hmm,idag har jag bakat fettisbullor,varit i jobb,varit till mammas.. Inget häpnadsväckande har skett.
Nu ska jag nog fixa till en sallad,och kolla en film.

Nya tag imorgon!

Sätter tillsist upp en bild på mina "fina" bullar,haha,men goda blev de!

Inga kommentarer: