måndag 13 februari 2012

Long time ago..

..Har inte haft tid (eller ork?) att skriva något de senaste dagarna. Har haft ganska fullt upp för en gångs skull!
Helgen kom och gick,riktigt bra helg har vi haft! I Fredags var jag & sambon på tumanhand och handlade,nice. Senare blev det bastu osv.. Sambon har jobbat hela helgen så det har inte blivit sena kvällar direkt.. Lördag var jag då ensam med mina 2 busungar,vi kollade Mumin,myste,lekte. På kvällen kom mamma & hennes karl hit,samt 5 barn :P Jag stekte plättar,som vi åt med sylt och grädde,yummy!

Igår tog jag barnen under armen och åkte iväg till mammas. Vi packade med grillkorv,saft och stack iväg ut på isen. Jag och mamma fick gå,och jag trodde fan jag skulle dö! Djupsnö,pulka efter sig,och en kondis som är urusel är INGEN bra kombination haha. Stackars Elias som vurpade 2 gånger ner i snön :D
Men barnen var nöjda,och vi hade det supermysigt. Fick ju åka skoter tillbaka,Elias var inte ens rädd :)
Kände mig friskluftsförgiftad senare på kvällen,helt slut!

Fick ett telefonsamtal idag angående ett städvikariat,så för en stund sen kom jag hem från skolan här i byn. Där ska jag städa 4 dagar nu,imorgon och i övermorgon samt 2 dagar nästa vecka,bara 2 timmar tar det,men ändå. Sedan frågade hon om jag vill ha ett 3-veckors städvikariat,också det 2 timmar/dag. Såklart vill jag! Bättre än inget!
Blir lite pusslande angående dessa barn,dagishämtning osv. eftersom sambon ju skiftesarbetar. Men det lär ordna sig!


Lite bilder :
Elias
Syrran är alltid så seriös ;)
Filip (systerson) och Benjamin

Kollar om det kommit någon fisk





Bye

Inga kommentarer: