söndag 4 mars 2012

Dieter?

Alltså överallt ser man dem,reklamer om "SÅHÄR GÅR DU NER I VIKT!",pulverdieter hit och dit. Vet ni vad? Jag tror inte ett SKIT på pulverdieter. Visst,du kan gå ner några kilon i vikt,men man kan inte leva på pulver resten av livet,så när man börjar äta normalt igen så går man upp allt! = bortkastad tid,och pengar.
Det jag däremot tror på är att OM man ska gå ner i vikt,och stanna där,så behöver man ändra hela sin livsstil. Äta många mål,lite men ofta. Motionera regelbundet. Ha 1 dag i veckan som man får äta sött på..


Nu följer jag själv ju inte något av ovanstående haha. Jag äter vad jag vill,när jag vill. Och ja,jag har gått upp i vikt. Suck,men det var väntat. Jag tycker att man ska njuta av livets goda,för vi lever faktiskt bara 1 gång. Men jag skulle faktiskt behöva ta mig samman och börja äta ordentligt,dels för min diabetes. Kommer bli min död om jag inte sköter sjukdomen.. Eller åtminstone lär det ju bli insulin om jag inte skärper mig.

My new friends?


Jag gick ner i vikt,ganska rejält också,sommaren 2009? Jag gick ner mellan 20-25 kg. Den "dieten" rekommenderar jag inte åt någon. Jag åt ingenting,och mådde väldigt dåligt.

Vad vill jag få ut av detta inlägg? Hahaha,jag vet faktiskt inte. Bara lite förmiddagssvammel :)

1 kommentar:

Camilla sa...

Hitta din blogg, bra skrivet om pulverdieter - di e bara skit =)

angående livets goda - nyttig mat är klart underskattad och är hur god som helst. gäller bara att hitta sånt man gillar.