måndag 5 december 2011

Dag 22 – Det här upprör mig

Jag är ju en riktig argbigga,så jag kan bli arg på det mesta,beror på hur jag svänger det :P

Men något som verkligen,verkligen upprör mig är Djurplågeri. Hur fruktansvärt djur blir behandlade!
Har sett en del videor/dokumentärer från tex Asien,där dom drar skinn av hundar levande. Restauranger där kunderna får peka ut vilken katt de vill äta,och sedan hänger de katten. Katter kokas även levande! Har bölat som tusan efter att ha sett sådana filmer..
Visst,jag tycker väl det är extra grymt eftersom vi ju här i Norden har katter & hundar som husdjur. I andra länder är de mat.

Lägger inte upp bilder här,finns ju känsliga förstås.. Men en länk : http://monicaandersson.tripod.com/animalcryelse/id11.html

Blä,nu blev jag less. Tjingeling.

Inga kommentarer: