söndag 18 december 2011

Dag 29 - mina ambitioner

Ambitioner -(någons) mål (med något); det någon arbetar för att uppnå..

Hahah,undrar var jag har varit hela skoltiden när jag inte ens visste vad ordet betyder,shame on me! Fick googla,pinsamt men sant.
Mitt mål,med livet? Har nog oftast bara "hängt med",liksom inte planerat något men som liten var det ju- Bil,barn,man,stort hus,ett bra jobb,hund och blö blö..
Nu har jag hund,barn,man,ett hus,men är jag nöjd? Nej verkligen inte. Jag blir aldrig nöjd.
Såklart har jag ju orsaker,men NÅGON gång skulle jag vilja känna att jag är till freds med livet. Men,kommer nog aldrig hända.

Nå mitt yttersta mål är ju förstås att uppfostra mina barn bra,så de blir snällare än vad jag är haha :D
Ett jobb som jag trivs med (skiter faktiskt i lönen,man kan inte få sämre än jag har nu när jag är hemma),det är viktigt att jag trivs annars tröttnar jag lätt.
Klart alla drömmer om dendär miljonen på kontot,eller flera miljoner kanske? Men blir man lycklig av en massa pengar ? Njää..

Jag har alltid varit fet,och alltid blivit retad för det. Jag gick ner närmare 20 kg,och fick en massa uppmuntrande kommentarer om hur fin jag var. Men var jag lycklig? Njää. Jag som alltid tänkt "Bara jag skulle väga runt 55 kg,DÅ skulle allt vara perfekt",men man är aldrig nöjd. Inte jag iaf.

Vilket flum detta blev,är väl lite halvdepp idag. Blir nog förändringarnas tid framöver.
Är tillbaka på ruta 1.

Inga kommentarer: